perjantai 23. marraskuuta 2012

Paranna minut Herra



Terveys on Jumalan lahja.
Raamattu kertoo monesta sairaasta, jotka olivat kuulleet Jeesuksen teoista ja parantamisihmeistä. He halusivat myös henkilökohtaisesti kohdata Jeesuksen ja saada avun hätäänsä ja sairauksiinsa.

Raamatusta, Markuksen evankeliumista luemme:(luku 10 jakeet 46-52):

Ja he tulivat Jerikoon.
Ja kun Jeesus vaelsi Jerikosta opetuslastensa ja suuren väkijoukon seuraamana, istui sokea kerjäläinen, Bartimeus, Timeuksen poika, tien vieressä.
Ja kun hän kuuli, että se oli Jeesus Nasaretilainen, rupesi hän huutamaan ja sanomaan:
"Jeesus, Daavidin poika, armahda minua".
Ja monet nuhtelivat häntä, saadakseen hänet vaikenemaan. Mutta hän huusi vielä enemmän:
"Daavidin poika, armahda minua".
Silloin Jeesus seisahtui ja sanoi:" Kutsukaa hänet tänne".
Ja he kutsuivat sokean, sanoen hänelle:" Ole turvallisella mielellä; hän kutsuu sinua".
Niin hän heitti vaippansa päältään, kavahti seisomaan ja tuli Jeesuksen tykö. Ja Jeesus puhutteli häntä sanoen:
"Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Niin sokea sanoi hänelle: " Rabbuuni, että saisin näköni jälleen".
Niin Jeesus sanoi hänelle:" Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut". Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi Jeesusta tiellä.

Meillä ihmisillä on monenlaisia sairauksia kannettavanamme. Toisilla hyvinkin vakavia.
Huudammeko kipuihimme ja sairauksiimme apua Jeesukselta?  Uskommeko että Jeesus on elävä Jumala, joka voi auttaa?

Olemme kuulleet Jeesuksesta puhuttavan. Tiedämme, että hän antaa syntejä anteeksi.
Olemme kuulleet, että hän voi auttaa sairasta paranemaan, mutta emme ehkä oikein jaksa uskoa niin tapahtuvan omalla kohdallamme.
Ole kuitenkin turvallisella mielellä ja rohkeasti huuda avuksesi Jeesusta, Daavidin poikaa.
Rukoile häneltä terveyttä itsellesi taikka läheisellesi.
JeesusKristus, joka ristiinnaulittiin Golgatalla, tahtoo olla sinunkin Vapahtajasi, auttajasi hädän hetkellä.
Hän tahtoo olla turvanasi, apunasi ja toivonasi kaikkina elinpäivinäsi täällä maanpäällä ja kerran iankaikkisest taivaassa.
Jeesus elää, Jumalan voimasta hänet herätettiin kuolleista, Jeeus on tie, totuus ja elämä, eikä kukaan tule Isän luokse muutoin, kuin hänen kauttansa.

Saattaa olla niin, että pahin vaiva on ihmisen sydämessä.  Synti kalvaa sisintä ja keho kärsii sekä oireilee.
Synti on kuin sairaalabakteeri. Haava ei parane, vaikka kuinka  antibiooteilla hoidetaan.
Haava on avattava uudestaan ja puhdistettava, niin että tervehtyminen voi alkaa syvältä aina pintaan asti.
Kun Jeesus puhdistaa omantuntomme verellään kaikesta synnistä, silloin alkaa todellinen tervehtyminen, joka vaikuttaa fyysisiinkin sairauksiin parantavasti.
Jeesus Daavidin poika, armahda minua syntistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti