keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Tuhlaajan paluu



Raamattu opettaa, kuinka tärkeää on jokapäiväinen parannuksen teko omista synneistä.
Synti on sydämen luopumista Jumalasta ja hänen tahdostaan.
Jumalan tahtoo armahtaa ihmisen ja  hän ei tahdo, että elämme synnissä. Päinvastoin Jumala haluaa meidän viipyvän armoistuimen edessä ja tulemaan hänen tykönsä  ja tunnustamaan syntimme.
Kun tunnustamme Jumalalle syntimme, pahat tekomme, epäuskomme jne. saamme  myöskin uskoa ne anteeksi saaduiksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Lutherin Katekismuksessa sanotaan:
Jos Pyhä Henki ei saa lapsena kastettua hoitaa Kristuksen yhteydessä, maailman henki valtaa ihmisen sydämen. Vain hämärästi hän ikävöi Jumalaa ja iäisyyttä. Hän tuntee tosin elämänsä tyhjyyden, ja ajoittain synti vaivaa häntä; mutta hän ei tajua, että hänen tärkein asiansa olisi sielun pelastus. Tällaista tilaa sanotaan suruttomuudeksi.
Raamattu opetta edelleen meitä Saarnaajan kirjassa luvussa 12, jakeet1-2:

"Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet joista olet sanova:" "Nämä eivät minua miellytä".

Luonnostamme me ihmiset olemme menossa Jumalasta poispäin ja juoksemme pakoon, kun hän kutsuu meitä.
Hän kuitenkin etsii meitä, emmekä voi piiloutua hänen katseeltaan. Kiitos siitä. Jumala on meille ihmisille koko ajan läsnä, jos me vain tahdomme.
Ihmisen vihollinen, perkele, joka on valehtelija ja murhaaja, haluaa valheella eksyttää ihmistä ja houkutella pois hyvää tahtovan Jumalan läheltä ja estää ihmisen Jumalan tykö tulemisen.
Perkele vetoaa ihmisen himoihin ja haluihin jotka tulivat ihmiskunnan palkaksi syntiinlankeemuksessa.
Sielunvihollinen tarjoaa tämän maailman loistoa ja houkutuksia, että sydämemme kiintyisi kaikkeen sellaiseen, jolla ei ole arvoa, ajatellen ikuisuutta.
Sielunvihollisen tarjoamat houkutukset voivat tuoda hetken mielihyvää, mutta eivät pysty tyydyttämään ihmisen syvintä kaipausta.

Jeesuksen opetus Luukkaan evankeliumissa,  luvussa 12, jakeet 16-21:

" Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin, Niin hän mietti mielessään ja sanoi: Mitä minä teen, kun ei minulla ole mihin viljani kokoaisin?" Ja hän sanoi:" Tämän minä teen; minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni ja sanon sielulleni; sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse".
Mutta Jumala sanoi hänelle." Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?"
Näin käy sen joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä".

Rukoile sinäkin, joka tätä blokiani luet, vaikka tällä tavalla:
" Rakas Jeesus, minä ymmärrän olevani syntinen ihminen. En ole välittänyt sinun kutsustasi ja armostasi.
Olen luottanut omiin tekoihini, tehnyt syntiä, joilla olen rikkonut sinua ja lähimmäiseni vastaan.
Anna minulle anteeksi rikkomukseni ja kaikki minun syntini. Minä haluan kuulua sinulle ja tahdon saada iankaikkisen elämän sinun luonasi taivaassa.

Sinä joka sydämestäsi niin rukoilit, saat uskoa anteeksi syntisi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Tästä hetkestä alkaa oikea elämäsi Jeesuksen seurassa. Ole turvallisella mielellä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti